יום שני, 27 במאי 2013

אנשים ללא פנים...

"אתה יודע מה מפריע לי בכל העניין הזה של נוחי דנקנר?", שואל אותי לפתע האלטר אגו שלי.

"אין לי מושג", אני אומר לו, "אבל אשמח אם תשתף אותי."

"זה שהציבור והתקשורת, וכל אלו, מתמקדים בעיקר בו, למרות שהאשמים העיקריים בכל הפרשה הם המוסדיים שמיהרו והשקיעו בחברות שלו מבלי לבחון באמת את מידת הסיכון."

"זה לא ככה", אני מנסה לגונן על המוסדיים, "כן מזכירים את העוולות שלהם ו..."

"כן נו", הוא משסע אותי בקוצר רוח, "אבל בקטנה. מחפשים את המטבע תחת הפנס ודנקנר שהיה באור הזרקורים סופג. ומה עם הדירקטורים המצ'וקמקים שלו שהרוויחו מיליונים ומכרו בתמורה את כבודם האישי והמקצועי. מישהו יודע מי הם?"

"בטח", אני עונה לו, "הברנז'ה המקצועית".

"את מי היא מעניינת", הוא נוחר בבוז, "אלה משכשכים באותה קלחת."

"מה אתה רוצה שיקרה?", אני תוהה לעומתו.

"שמע, אתה מעצבן", עוטה האלטר גוון ארגמני, "כל הזמן טוחן את המוח על שקיפות ועל אור השמש. כיום, בעידן האינטרנט ומלכתו הפייסבוק, צריכה להיות רשימה מסודרת שרצה ברשת ובה שמות כל הדירקטורים ומנהלי המוסדיים וועדות השקעה שקיבלו החלטות בלתי סבירות גם לזמנן."

"בוא אתן לך דוגמה", הוא ממשיך תוך אחיזה בצווארוני. "ואז אולי תבין. כאשר אי.די.בי רכשה את ישראייר מגנדן כולם אמרו שזה לא בסדר?"

"אמרו", אני מודה.

"אז איפה רשימת הדירקטורים שאישרו את העיסקה ההזויה הזו?" הוא שואל, וממשיך: "כשאי.די.בי. קנתה את מעריב מבולע הפתקים הזה, נמרודי, ומהשלומיאל ההוא מההייטק, כולם הסכימו שזו עיסקה רעה?"

"הס...הס...הסכימו", אני מגמגם בחשש (האלטר הזה הולך לסבך אותי עם כל העולם).

"אז מי הם הדירקטורים שאישרו את העיסקה הזו? איפה לכל הרוחות פרוטוקול הישיבה בה התקבלה ההחלטה? אם יש בארץ עתונות כלכלית חוקרת, תופע זו מייד."

הוא מתיישב על הספה בכבדות, מתנשף. כבר לא צעיר, האלטר, ואסור לו להתרגז.

אני מניח רטייה לחה על מצחו הוירטואלי... מי באמת, אני מהרהר ביני לביני, היו הדירקטורים שאישרו את עיסקת מעריב ואת עיסקת ישראייר ואת...? הרי לא הכול דנקנר ודנקנר.

שוקי
קישור לאתר shukistauber.co.il:
http://www.facebook.com/1ShukiStauber/app_190322544333196



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה