יום שבת, 25 באוקטובר 2014

(ברלין - 21) * מה הסיפור שלהם *


ביום ראשון בשעה שלוש, מודיעים לי מכל עבר, תהיה הפגנה נגד אנטישמיות ליד שער ברנדנבורג. אנגלה מרקל תהיה שם, ונשיא הרפובליקה ושרי ממשלה נוספים. תגובת-נגד רועמת להפגנות נגד ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" שיצאו מכלל שליטה, הפגנות שגם המילים "מוות ליהודים" נשמעו בהן. אפילו הישראלים האנטי-ציונים פרסמו את הידיעה וקראו להתאסף.
"הנה," אני אומר בליבי, "נושא שמאחד אצלנו שמאל וימין".
אז אמרתי. בהפגנה עומדת קבוצה של ישראלים ונושאת שלטים כמו "גם איסלמופוביה זו אנטישמיות", או "אזהרה! ציונות היא לא אלטרנטיבה לאנטישמיות".
יש הרבה כעס סביב הקבוצה הזו, ולא רק בהפגנה. כאשר אני שואל אנשים על הסצנה הישראלית בברלין רבים מהם מתייחסים ל"קבוצת השמאלנים הרדיקלים שבכל הזדמנות מוציאה את דיבתה של ישראל רעה". התגובות כלפיהם נעות בין תמיהה לכעס.  
עם אחד המפגינים סיים לשוחח ישראלי שעלה מליטא. "שמעת?" הוא פונה אלי מופתע, "כששאלתי אותו לאן ילכו היהודים אם לא תהיה מדינת ישראל, הוא אמר לי שהם יכולים ללכת לארה"ב ולמקומות נוספים שבהם חיים יהודים בנוחות."
במהלך שהותי כאן אלך לדבר אתם. אנסה להבין מה הסיפור שלהם.
נראה אם יצליח לי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה