יום רביעי, 4 במרץ 2015

(ברלין - 56) * שליחים עליך ישראל *


יש פה לא מעט שליחים, מכל הזנים והמינים, של הקרן הקיימת ושל קרן היסוד, של הסוכנות היהודית ושל ההסתדרות הציונית, והחב"דניקים. וכמובן נציגי הממלכה... עובדי השגרירות ומשרד התיירות ומשרד הכלכלה. ועוד גופים כאלו ואחרים, מן הסתם לא גיליתי את כולם.
יש מי שרוצים להעלות יהודים ארצה, יש מי שמבקשים תרומות; ויש מי שמסתפקים בשמירת קשר עם יהודי הגולה ובחיזוק זיקתם ליהדות, אם הם לא באים ארצה אז לפחות שלא יתבוללו לנו.
בחודש האחרון פגשתי נציגים של שני ארגונים חדשים מהזן השלישי. האחד, "לביא" שמו, מבקש לחזק את הקשר בין סטודנטים יהודים בברלין לבין עצמם. קשיש נציגיו, סרוג כיפה בן 25, הגיע עם שתי עלמות חן. הוא יסייע להן להתארגן ולהתמקם פה ויחזור לארץ.
"מה אתם רוצים מהסטודנטים היהודים כאן?" אני שואל אותם.
"שלא יתבוללו," הם משיבים לי תשובה ניצחת. "אם נחבר ביניהם דרך האירועים שנערוך יש סיכוי שמההיכרויות ייווצרו קשרי נישואין."
הגיוני. אני מאחל להם בהצלחה.
לאחר כשבועיים מגיעה הזמנה לאירוע מטעם ארגון חדש אחר, "מעבר לקשת בענן" שמו. אני מחפש בה את התמונה של ג'ודי גארלנד, או לפחות את התמונה של טוטו, אבל יש רק איור של הרצל.
בכל זאת אני בא למפגש ועושה היכרות עם ראשי הארגון. הם מסבירים לי שמטרתם לחזק את הקשר בין ישראל לבין יהדות הגולה ושכבר יש להם כמה סניפים ברחבי העולם.
הם לא שייכים לתנועה כלשהי, "יהודים מכל הזרמים שאיכפת להם, דתיים כחילוניים."
יפה. אני מאחל להם בהצלחה. 
מאיפה הכסף לא אלו ולא אלו מגלים לי. "תרומות" וזהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה